Liepos 11–12 dienomis, Lietuvoje vykstant NATO viršūnių susitikimui, atsižvelgiant į NATO saugumo reikalavimus, 30 km spinduliu nuo „Litexpo“ parodų rūmų esančioje oro erdvėje bus draudžiami visi skrydžiai. Skrydžiai Vilniuje bus ribojami tik šiek tiek daugiau nei parą – nuo liepos 11 d. 12 val. iki liepos 12 d. 14 val.
Lietuvos oro uostų duomenimis, dėl šio 26 valandų apribojimo iš Vilniaus bus atšaukta daugiau kaip 100 skrydžių. Apie planuojamus skrydžių atšaukimus keleivius iš anksto informuos oro bendrovės.
Pažymima, kad dėl didesnio nei įprastai orlaivių eismo bei Vilniaus ir Kauno oro uostų apkrovimo taip pat galimi oro eismo sutrikimai ir vėlavimai. Esant galimybei, nuo liepos 11 d. 12 val. iki liepos 12 d. 14 val. rekomenduojama nesirinkti kelionių lėktuvais į Vilnių ir Kauną bei iš Vilniaus ir Kauno.
Taip pat atkreipiame dėmesį, kad liepos 7–13 d. bus taikoma ir daugiau lėktuvų eismo virš Lietuvos teritorijos apribojimų, bus draudžiami ir mažųjų lėktuvų, oro balionų ir dronų skrydžiai.
NATO viršūnių susitikimas Lietuvoje rengiamas pirmą kartą. Tai bus didžiausias renginys Lietuvos istorijoje, kuriame tikimasi 40–50 užsienio valstybių delegacijų (iki 3000 svečių) bei maždaug 2000 nevyriausybinių organizacijų ir tarptautinės žiniasklaidos atstovų.
Lietuvos oro uostai atsiprašo dėl galimų nepatogumų ir kviečia keleivius, kurie turi įsigiję skrydžių bilietų minėtomis liepos mėnesio dienomis – kreiptis į oro bendrovę ar kelionių organizatorių ir bendrauti tiesiogiai. Oro bendrovių kontaktus galite rasti čia.
D.U.K.
[[#ex]]
Reglamentas (ES) 261/2004¹ skrydžio atšaukimo atveju numato kompensaciją, kai atšaukimo priežastis yra ne ypatingos aplinkybės.
Jeigu apie skrydžio atšaukimą keleiviui pranešama likus daugiau nei 14 dienų iki išvykimo, arba skrydžio atšaukimo priežastis yra ypatingos aplinkybės (pavyzdžiui, oro erdvės uždarymas), tokiu atveju kompensacija keleiviui nepriklauso.
¹ - Europos Parlamento ir Tarybos 2004 m. vasario 11 d. reglamentas (EB) Nr. 261/2004 nustatantis bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, panaikinantis Reglamentą (EEB) Nr. 295/91.
[[#ex]]
[[#ex]]
Atšaukus skrydį oro vežėjas turi keleiviams pasiūlyti pasirinkimą tarp visos už bilietą sumokėtos pinigų sumos atgavimo ir nukreipimo kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis. Pasirinkus neskristi, bet atgauti už bilietus sumokėtą sumą, pinigai turi būti grąžinti keleiviui per 7 dienas nuo keleivio prašymo grąžinti pinigus pateikimo oro vežėjui.
Jeigu skrydis atšaukiamas skrydžio dieną, keleiviams jau atvykus į oro uostą, ir naujas skrydžio išvykimo laikas numatomas kitą dieną – oro vežėjas privalo suteikti keleiviams apygvendinimą ir transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą bei atgal į oro uostą. Keleiviams tokiu atveju taip pat priklauso nemokamas maitinimas ir galimybė du kartus nemokamai paskambinti. Keleiviai, kuriems minėta pagalba nesuteikiama, gali kreiptis į oro vežėją ir pateikę nakvynės viešbutyje, transporto tarp oro uosto ir nakvynės vietos, maitinimosi bei ryšio išlaidas pagrindžiančius dokumentus prašyti, kad minėtos išlaidos būtų atlygintos.
[[#ex]]
[[#ex]]
Dėl kompensacijos kreiptis reikia į skrydį turėjusį vykdyti oro vežėją. Oro bendrovių kontaktus galite rasti čia.
Jeigu vežėjas nepateikia atsakymo per 2 mėnesius, arba pateiktas atsakymas keleivio netenkina, tokiu atveju galima teikti skundą išvykimo šalies nacionalinei vykdymo užtikrinimo įstaigai (įstaigų kontaktai nurodyti čia: https://transport.ec.europa.eu/transport-themes/passenger-rights/national-enforcement-bodies-neb_en, Lietuvoje tokia įstaiga yra Lietuvos transport saugos administracija, )
[[#ex]]
[[#ex]]
Kreiptis į oro vežėją dėl kompensacijos reikia raštu, elektroninėmis priemonėmis (pvz.: oro vežėjo nurodytu el. paštu arba oro vežėjo internetiniame puslapyje užpildyti pateiktą skundo formą).
Paprastai skundas oro vežėjui dėl kompensacijos turi būti pateikiamas ne vėliau kaip per 1 metus, tačiau atkreiptinas dėmesys, kad terminas gali būti ilgesnis/trumpesnis priklausomai nuo išvykimo šalies įstatymų. Skrydžų iš Lietuvos atveju dėl kompensacijos turi būti kreipiamasi į oro vežėją, ar su skundu į Lietuvos transporto saugos administraciją ne vėliau, kaip per 3 metus nuo įvykio datos.
Oro bendrovių kontaktus galite rasti čia.
[[#ex]]
[[#ex]]
Skrydžių datos keitimo sąlygos priklauso nuo oro vežėjo nustatytų bilieto ir vežimo taisyklių bei įsigyto bilieto tarifo. Skrydžio atšaukimo atveju galite pasikeisti atšauktą skrydį į skrydį panašiomis kelionės sąlygomis kaip galima artimiausiu metu, arba į skrydį panašiomis kelionės sąlygomis kitu Jums tinkamu laiku, jei yra vietų.
[[#ex]]
[[#ex]]
Jeigu lėktuvas nukreipiamas į kitą oro uostą, nei numatytasis skrydžio biliete, skrydį vykdantis oro vežėjas gali pasiūlyti nemokamą pervežimo į paskirties oro uostą paslaugą arba padengti keleivio nuvykimo iš to kito oro uosto į keleivio įsigytame biliete nurodytąjį oro uostą arba į kitą netolimą su keleiviu sutartą paskirties vietą kainą.
[[#ex]]
[[#ex]]
Važiuoti reikia į atnaujintą skrydžio rezervacijos/bilieto dokumente nurodytą oro uostą, iš kurio bus vykdomas perkeltas skrydis (pvz. jeigu skrydis turėjo būti vykdomas iš Vilniaus oro uosto, tačiau gaunamas pranešimas apie naują išvykimo oro uostą iš Palangos oro uosto – važiuoti reiktų į Palangos oro uostą)
[[#ex]]
[[#ex]]
Reglamentas (ES) 261/2004¹ prievolės oro vežėjui kompensuoti tokių išlaidų nenumato, išskyrus atvejus kai skrydis atšaukiamas skrydžio dieną keleiviams jau atvykus į oro uostą - tokiu atveju oro vežėjas turi suorganizuoti keleivių pervežimą į kitą oro uostą, iš kurio numatoma vykdyti perkeltą skrydį.
¹ - Europos Parlamento ir Tarybos 2004 m. vasario 11 d. reglamentas (EB) Nr. 261/2004 nustatantis bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, panaikinantis Reglamentą (EEB) Nr. 295/91.
[[#ex]]
[[#ex]]
Nuo liepos 11 d. 12 val. iki liepos 12 d. 14 val., atsižvelgiant į NATO saugumo reikalavimus, Vilniaus oro erdvėje bus draudžiami visi skrydžiai. Sekite naujienas.
Dėl didesnio nei įprastai orlaivių eismo bei Vilniaus ir Kauno oro uostų apkrovimo taip pat galimi oro eismo sutrikimai ir vėlavimai.
Laikinai, NATO Viršūnių susitikimo dienomis, ir kurį laiką prieš ir po renginio, planespotting pramogos mėgėjams nerekomenduojama vykti į stebėjimo aikštelę, nes oro uosto perimetras bus saugomas.
Liepos 7–13 dienomis virš Lietuvos teritorijos bus draudžiami mažųjų lėktuvų, oro balionų ir dronų skrydžiai.
Vandens transporto priemonėmis bus draudžiamas plaukimas Neries upės atkarpoje nuo Antakalnio tilto iki Gariūnų tilto. Ribojimai taikomi liepos 10–13 d.
Visų už NATO Viršūnių susitikimą atsakingų institucijų bendras siekis – užtikrinti, kad visos delegacijos be trikdžių atvyktų į renginį ir jam pasibaigus išvyktų.
NATO Viršūnių susitikimo dalyvių delegacijų orlaiviai bus priimami Vilniaus ir Kauno oro uostuose. Konkretūs orlaivių skaičiai ir pasiskirstymas tarp oro uostų dar derinamas.
Preliminariai planuojama sulaukti apie 50 delegacijų.
Liepos 11–12 dienomis, Lietuvoje vykstant NATO Viršūnių susitikimui, atsižvelgiant į NATO saugumo reikalavimus Vilniaus oro erdvėje bus draudžiami visi komerciniai skrydžiai.
Skrydžiai Vilniuje bus ribojami tik šiek tiek daugiau nei parą – nuo liepos 11 d. 12 val. iki liepos 12 d. 14 val.
Lietuvos oro uostų administracija bendradarbiauja su Lietuvos ir tarptautinėmis saugumo organizacijomis. Esame pasiruošę imtis visų papildomų priemonių, kokių tik reikėtų saugumui užtikrinti. Planuojama, kad saugumu Kauno ir Vilniaus oro uostuose papildomai rūpinsis ir Kariuomenė bei Viešojo saugumo tarnybos pareigūnai.
Tikėtina, kad dėl ribojimų kelyje į Vilniaus oro uostą, keleiviai gali patirti tam tikrų nepatogumų. Dėl oficialių delegacijų ženkliai išaugus atvykstančių ir išvykstančių orlaivių skaičiui, gali būti paveikti ir reguliarūs skrydžiai ir ilgiau truks nuvažiuoti iki Vilniaus oro uosto nei įprastai.
Kauno oro uoste taip pat leisis ir kils delegacijų lėktuvai, todėl galimi ribojimai.
Taip, VIP terminalas bus naudojamas NATO delegacijų aptarnavimui. Kauno oro uoste bus įrengtos papildomos tarnybinės patalpos svečių pasitikimui ir išleidimui.
VIP terminalas šiomis dienomis neteiks komercinių paslaugų, bus skirtas tik NATO renginio delegacijų aptarnavimui.
Tikėtina, kad gali tekti laikinai minimaliai stabdyti naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybas. Tai neturės įtakos galutiniams terminalo statybų terminams.
Taip. Keleivių terminalai Vilniaus oro uoste veiks įprastu režimu ir bus atviri norintiems patekti. Primenama, kad aplink oro uostą gali būti papildomų ribojimų ir patikrų.
[[#ex]]