Lietuvos oro uostai (LTOU) birželio mėnesį pasirašė sutartį su Europos Komisijos (EK) kuruojama Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomąja įstaiga (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency, CINEA), pagal kurią iš EK skiriamas dalinis finansavimas Kauno oro uosto Šiaurinio perono plėtros projektui vykdyti. CINEA organizacijos skiriamas finansavimas sudaro 8,4 mln. eurų, tai yra apie 50 proc. visos vykdomo projekto darbų vertės.
LTOU į Kauno oro uosto perono plėtros projekto finansavimą pretendavo karinio mobilumo programos kontekste. Tai programa, per kurią Europos Komisija investuoja į strategiškai svarbius regione infrastruktūros projektus. Finansuojami projektai turi būti pritaikyti tiek efektyvesniam kariniam mobilumui vykdyti, tiek atitikti esamus ir būsimus civilinius poreikius.
Užbaigus projektą, Kauno oro uoste orlaivių stovėjimo vietų skaičius padidės daugiau nei pusantro karto. Bus sukurtos ne tik papildomos lėktuvų statymo, bet ir variklių bandymo vietos. Iš viso naujojo perono plotas sieks daugiau kaip 35 tūkst. kv. metrų.
Kauno oro uosto plėtra yra svarbi siekiant didinti techninio aptarnavimo (angl. Maintenance, Repair and Overhaul - MRO) pajėgumus ir išlaikyti šios srities lyderio pozicijas Baltijos regione.
Taip pat didesnės Kauno oro uosto infrastruktūros galimybės yra ypač svarbios karinio mobilumo operacijoms su NATO partneriais, kurie iš čia nuolat vykdo įvairios paskirties skrydžius.
Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros paruošiamieji darbai buvo pradėti jau 2023 metų pabaigoje, planuojama, kad projektas bus baigtas 2025 metų pradžioje.
Plėtros projektai - daugiau galimybių veikti verslui
Tiek Kauno oro uosto šiaurinio perono, tiek lygiagrečiai vykdomas keleivių terminalo plėtros projektas - vykdomi siekiant išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus ir auginti techninio lėktuvų aptarnavimo paslaugų apimtis, nes Kauno oro uostas yra viena iš svarbių orlaivių remonto ir techninio aptarnavimo bazių Baltijos šalių regione. Be to, investicijos sudarys sąlygas didinti krovinių gabenimo apimtis.
Kauno oro uosto augimas užtikrina naujų darbo vietų kūrimą vidurio Lietuvos regione ir ilgalaikę ekonominę grąžą valstybei. Kauno oro uostas užima orlaivių aptarnavimo ir remonto paslaugų lyderio pozicijas Baltijos regione. Oro uoste MRO veiklas jau vykdo kompanijos „Ryanair“ (dukterinė įmonė „Kaunas Aircraft Maintenance Services“), „FL Technics“, „DAT“ ir „MAAS Aviation“.