Leisti
Specialiųjų poreikių turintiems keleiviams

[[#ex]]

Atvykimas į oro uostą

Į Kauno oro uostą galite atvykti automobiliu, viešuoju transportu bei naudodamiesi Maltos ordino pagalbos tarnybos paslauga „Važiuojam“ ar Nacionalinio socialinės integracijos instituto teikiama paslauga "Socialinis taksi".

Automobiliams rezervuotos vietos prie oro uosto keleivių terminalo – jos pažymėtos specialiais ženklais. Šios vietos skirtos tik ribotos judėsenos ir negalią turinčių asmenų transportui, tad kiti jose pastatyti automobiliai bus nutempiami.

Taip pat trumpam sustoti ir išleisti keleivius galima prie išvykimo terminalo durų. Šioje vietoje eismas gana intensyvus, tad prašome ten nepalikti automobilio ilgesniam laikui, kad nebūtų sutrikdytas automobilių judėjimas.

Norintiems vykti į oro uostą autobusu užteks pasidomėti jo tvarkaraščiu. Visi 29 maršruto autobusai, kursuojantys tarp Kauno geležinkelio stoties ir Kauno oro uosto yra žemagrindžiai ir pritaikyti neįgaliesiems. Autobusų tvarkaraščius galima rasti interneto svetainėje https://www.stops.lt/kaunas/#bus/29/a-b

Kauno oro uostas bendradarbiauja su Maltos pagalbos ordino tarnyba, vykdančia paslaugą neįgaliesiems „Važiuojam“. Specialia transporto priemone, galinčia priimti 3-6 neįgaliųjų vežimėlius, maltiečiai atveža iki pat keleivių išvykimo terminalo. Paslauga pritaikyta ir regos negalią turintiems asmenims, be to, maltiečiai gali pavėžėti ir išskirtinių poreikių turinčius (gulinčius) žmones.
Neįgaliųjų pavėžėjimo paslauga Kaune teikiama iš Vilniaus, todėl galima ja pasinaudoti ir keliaujant tarp oro uostų (Vilnius-Kaunas).
Neįgaliųjų pavėžėjimo paslauga „Važiuojam“  teikiama iš anksto užsiregistravus, o galutinė kelionės kaina priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų. Plačiau apie paslaugą galite paskaityti čia.

Judėjimo negalią turinčių žmonių keliones į Kauno oro uostą užtikrina ir Socialinis taksi – unikali paslauga, didinanti ribotos judėsenos žmonių mobilumą. Tinkamai pritaikyti automobiliai leidžia kelionės metu saugiai jaustis, o asmeniniai asistentai – vairuotojai ne tik nuveža į reikiamą vietą, bet ir suteikia pagalbą išeinant iš namų, nuneša daiktus, palydi iki sutartos vietos bei pagelbėja visais iškilusiais klausimais. Asistentai yra apmokyti pirmosios pagalbos, bendravimo ir kitų svarbių įgūdžių. Paslauga teikiama iš anksto užsiregistravus. Plačiau apie Socialinį taksi skaitykite čia.

Terminalo prieigose yra įrengtos šios specialiųjų poreikių turinčių keleivių pagalbos iškvietimo vietos, kur įrengti iškvietimo mygtukai :

  •  Ilgalaikės automobilių stovėjimo aikštelės (P1)mokėjimo kasoje.
  •  Trumpalaikių automobilių stovėjimo aikštelių (P2) mokėjimo kasose.

Siekiame užtikrinti kokybišką pagalbos teikimą, tad ribotos judėsenos ar negalią turintiems asmenims, įsigijusiems skrydžio bilietus iš anksto, rekomenduojame apie pageidaujamą pagalbą oro uosto darbuotojams pranešti likus 48 valandoms iki numatyto skrydžio. Informaciją galima pateikti telefonu arba el. paštu. Tokiu atveju pagalbos laukti reikės ne daugiau nei 10 minučių.

Kontaktai informacijai pateikti: 
Tel. +370  620 39878
El. paštas  pax.kun@litcargus.lt

Iš anksto nepranešus apie reikiamą pagalbą, taip pat dėsime visas pastangas, kad pagalba būtų suteikta per trumpiausią įmanomą laikotarpį, tačiau lydinčiojo asmens iš oro uosto gali tekti palūkėti ir ilgesnį laikotarpį – t.y. apie 20 min.


Svarbu žinoti

  • Prieš kelionę įsitikinkite, kad turite su savimi visus reikiamus kelionės dokumentus ir reikalingus medikamentus. Būtinai turėkite receptų kopijas.
  • Rankiniame bagaže galima turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Jie turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 ml indeliuose. Juos turite sudėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro talpos krepšelį. Vienas krepšelis skirtas vienam keleiviui.
  • Ryškiai pažymėkite savo bagažą, kad jį greitai pastebėtumėte.
  • Daugiau informacijos apie savo teises keliaujant oro transportu galite rasti Europos Komisijos interneto svetainėje.

Paslaugos oro uoste

Gerbiami keleiviai,

Kauno oro uostas veikia visą parą. Terminalo prieigose yra įrengtos šios specialiųjų poreikių turinčių  keleivių pagalbos iškvietimo vietos, kur įrengti iškvietimo mygtukai arba informacinėje lentelėje pateikiamas mobilaus telefono numeris:

  •  Ilgalaikės automobilių stovėjimo aikštelės (P1)mokėjimo kasoje.
  •  Trumpalaikių automobilių stovėjimo aikštelių (P2) mokėjimo kasose.

Antžeminio aptarnavimo kompanijos „Litcargus“ atstovas pasitinka keleivį pagalbos iškvietimo vietoje, priima jo bagažą ir pasirūpina išvykimo procedūromis – bagažo registravimu, judėjimu po terminalą bei įlaipinimu į orlaivį.

Iš Kauno oro uosto išvykstantiems ar čia atvykstantiems ribotos judėsenos keleiviams teikiama tokia pagalba:

  • Keleivio pasitikimas orlaivyje, palyda iki Valstybės sienos apsaugos tarnybos užkardos posto, muitinės procedūrų atlikimas, bagažo atsiėmimas.
  • Neįgalaus ir ribotos judėsenos keleivio su bagažu palyda iki automobilio, taksi ar autobusų sustojimo aikštelės, jei to reikalauja lydimasis asmuo.
  • Keleiviai, kurie yra ribotos judėsenos, tačiau nereikalauja pagalbos (pavyzdžiui, todėl, kad pagalba suteikiama artimų žmonių), gauna kėdę su ratukais laikinam naudojimui oro uosto teritorijoje.
  • Keleivis taip pat gali naudoti savo kėdę su ratukais atvykimo ar išvykimo metu. Įsodinant ar išlaipinant iš orlaivio, kėdė su ratukais laikoma bagažu ir už jos tolimesnį transportavimą yra atsakingos aviakompanijos.
  • Jei keleivis naudoja elektrinę kėdę su ratukais, aptarnaujantis asmuo atlieka veiksmus, reikalingus atjungti ar prijungti elektros bateriją. Konsultuojantis su keleiviu kėdė su ratukais perduodama oro linijų bendrovėms transportuoti arba keleiviui naudoti tolesnėje kelionėje.

Pagalba neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims teikiama iš anksto pranešus apie pagalbos poreikį ir jos pobūdį. Iš anksto nepranešus apie pagalbos poreikį, Kauno oro uostas dės visas pastangas, kad galėtų keleiviui suteikti jam reikiamas paslaugas. Pagalba garantuojama tuo atveju, jei ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis į oro uostą atvyksta likus bent vienai valandai iki numatyto skrydžio laiko.

Kauno oro uosto infrastruktūra pritaikyta neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims – jiems skirti specialūs tualetai, terminale įrengti liftai, pritaikyti įvažiuoti kėde su ratukais.

Keleiviams aptarnauti ir nuvežti iki orlaivio naudojama transporto priemonė „Ambulift“.
Modelis - Mallaghan ML6100D. 

Šiame vaizdo klipe galite pamatyti, kokių paslaugų oro uoste gali reikalauti ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis.


Kontaktai

Neįgaliųjų aptarnavimas Kauno oro uoste

Tel. +370 620 39878
El. paštas:

 

Jeigu buvo pažeistos neįgalaus ar ribotos judėsenos keleivio teisės, keleivis turi teisę pateikti skundą reglamento 1107/2006 įgyvendinimo kontrolę vykdančiai institucijai:

Lietuvos transporto saugos administracija 
Švitrigailos g.42, 03209 Vilnius 
Tel. (8 5) 278 56 02 
Faksas (8 5) 213 22 70 
El. paštas

[[#ex]]

Speciali mokomoji vaizdo priemonė, padedanti vaikams su autizmo spektro sutrikimais bei jų šeimoms pasiruošti kelionei lėktuvu. Projektas paruoštas bendradarbiaujant su Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“. 

Jei turite pasiūlymų, pageidavimų ar nusiskundimų dėl specialiųjų poreikių turinčių keleivių  aptarnavimo, maloniai prašome kreiptis elektroniniu būdu čia „Rašykite mums“ , nurodant temą „Specialiųjų poreikių turinčių keleivių  aptarnavimas“ arba skambinti telefonu +370 612 44442.

Paskutinė atnaujinimo data: 2019 05 06 d. 10:29
Atgal